Hva lurer du på?

Follo Brukshundklubb er tilknyttet Norsk Kennel Klubb. For å bli medlem i Follo Brukshundklubb må du også være medlem hos NKK. Trykk på denne lenken for å se hvordan du gjør det.

For å trene i Follo Brukshundklubbs nye hall, så må man ha treningsabonnement i hallen.
Ta kontakt med grenen du ønsker å trene med og hør om de har ledig plass på sine treninger. Grenene kan kontaktes via sine facebookgrupper, eller via sine mailadresser. De mest populære grenene kan ha venteliste. Personer på venteliste vil få tilbud om plass fortløpende, når det blir ledig kapasitet.

Til og med 2022 har vi hatt tilgang på to uteområder som vi har benyttet i sommerhalvåret. Her har det vært gratis å trene for klubbens medlemmer. I 2023 har vi kun et uteområde, hvor det foregår noe trening, men vi er på utkikk etter et fast, mer egnet sted. Har du tips – kontakt klubben på post@fbk.no.

Dersom du ikke har kunnskap nok til å trene på egenhånd, anbefaler vi et av våre kurs. Her finner du informasjon om våre kurs.

Det kan være lurt å ha noe forkunnskap for å bli med på faste treninger i regi av klubben.
Agility, Rallylydighet, Nosework og Barn Hunt krever at du har gått nybegynnerkurs (ikke nødvendigvis hos oss) før du begynner å trene hos oss. Du får mer ut av treningen hvis du har noe grunnleggende kunnskap. Her finner du informasjon om våre kurs.

Det kommer an på hvilken gren du skal trene. De interne reglene for trening varierer fra gren til gren. Det beste er å spørre på Facebook-gruppen til den aktuelle grenen om det er i orden at du har med en løpetispe. Når det gjelder innendørs trening, skal løpetisper alltid ha på tispetruse.

Alle raser er velkomne i vår klubb, også blandingshunder!

Priser på dette finner du her.

Til og med 2022 har vi hatt tilgang på to uteområder som vi har benyttet i sommerhalvåret. Her har det vært gratis å trene for klubbes medlemmer. I 2023 har vi igjen et uteområde, hvor det er litt organisert trening, men vi er på utkikk etter et nytt, fast, mer egnet område. Har du tips om egnet område – send mail til post@fbk.no.

Hvis det er et offentlig stevne i regi NKK, må du melde på hos NKK eller Devent (agility). For Barn Hunt skjer påmelding til stevner via Facebook. Hvis det er et internt stevne er påmeldingen ulikt fra gren til gren. Annonsene som publiseres under interne stevner forklarer mer.

Ja, det har vi! Follo Brukshundklubb heter denne. Vi har i tillegg en Facebook-gruppe for alle medlemmer, og en for for hver gren: Agility, Bruks, Lydighet, RallylydighetBarn Hunt og Nosework.

Hvem man kan ta med på trening i PROVIThallen er spesifisert i reglene for trening i hallen. På utetrening kan man ta med venner og familie, så lenge de ikke forstyrrer de andre som trener.

Du kan være med i så mange klubber du vil!

Mulighet for gjestetrening i PROVIThallen er spesifisert i reglementet for trening i hallen.

Var ingen av disse svarene til hjelp? Send en mail til den komiteen du tror kan svare på spørsmålet ditt.